...

چقدر این برنامه خونه به خونه یا فیتله مجید قناد قشنگه... چقدر آهنگای شاد و قشنگی و اجرا میکنند... چقدر با مزه شده برنامه هاش... خداییش این بچه های جدید عجب شانسی دارند... زمان ما که بود همش یا اون آهنگه رو که اون پسره میخوند (پارازیت... باز از مسجد شهر صوت قرآن آید... بقیه اش یادم نیست) و میذاشتند یا اون قل قلی بی مزه رو هی سرخاب سفیدابش میکردند و نشونش میدادن یا اون برنامه لوس هوشیار و بیدار و پخش میکردند... حالا به اینا که رسیده همش از این آهنگای ناشناش نیناشناش بخش میکنن خدا شانس بده والا!

باورم نمیشه تقریبا یه هفته میشه که آپ کردم چقدر زود میگذره زمان!!! یهو چشم هم میزنی میبینی که آآآآآآآآآ....آ... وقتت تموم شده و بی زحمت یه سر باید بری اون دنیا

یه همکار ما داریم که یک خانوم تقریبا ۵۰ ساله است... ازدواج نکرده... قد بلند و لاغر و چادریه... در نگاه اول به نظر خیلی جدی و باهوش و نازک نارنجی و رومانتیخ میاد ولی یه کم که بگذره میبینی خیلی شوخ و یه ذره تنبل و سنتیه...اون روز صحبت یکی از بچه ها بود که بارداره... خانوم همکارم داشت برا اون طرف دعا می کرد که ==> ایشالا یه پسر تپل مپل به دنیا بیاره و آبروی بقیه بچه های اداره رو که همشون دختر به دنیا آوردن بخره قیافه ماها که شنونده حرفاش بودیم یهو اینجوری شد==> خانوم ایکس پسر چیه بابا ؟ دختر خوبه! یدفعه انگار بهش یه حرف خیلی بد زده باشند روشو گرفت اونور و گفت: ایـــــــــــــــــش شماها همتون عین همید بعد بحثمون کشید به انواع و اقسام شوهرا که شوهر آدم چه جوری باشه خوبه... هرکی یه چیزی گفت نوبت به ایشون که رسید گفت==> مرد باید خشن باشه دست بزن داشته باشه زنم باید مث چی ازش بترسه که قدرشو بدونه... مردای حالا همه پهلون پنبه شدند... انقدر ازشون بدم میـــــــــــاد که نگو... هرچی زنشون میگه اونام میگن نوکرتیم در بست... ایــــــــــــش.... آدم چندشش میشه شما داشته باش قیافه مارو==> این حرفا اصلا به ظاهر غلط اندازش نمیاد... اوج تعجب ما وقتی بود که بولوتوثهای گوشیش و رو کرد انواع و اقسام کشت و کشتار و صحنه های تجاوز تو گوشیش بود خیلی شخصیت عجیبی داره هنوز که هنوزه نتونستم تو طبقه بندی آدمای ذهنم بذارمش تو یه گروه خاص... حالا چی شد که یهو یاد اون افتادم؟ آخه ۴ شنبه ای براش چند تا اس ام اس لطیف و قشنگ فرستادم الان دیدم بعد ۳ روز خواسته جواب اس ام اسم و بده... ورداشته یک فروند اس ام اس بالای ۱۸ به توان ۲ از اون خفن خفناش برام فرستاده  اگه محمد میدید اینو من و کشته بود... فکر می کرد ما صب تا شب از این چیزا برا هم میفرستیم! هنوز تو شوک جوکیم که فرستاده برام! این حرفا آخه اصلا به گروه خونیش نمی خوره!عجب زمونه ای شده خواهر... دیگه هیچ کی و به این راحتیا نمیشه شناخت!

جین آستین

همین چند دقیقه پیش فیلم Becoming Jane  تموم شد باورم نمیشه ۲ ساعت میخکوبم کرده بود به صندلی ... نمی تونستم جم بخورم   فیلم، داستان زندگی جین آستینه؛ درواقع فکر کنم منظور از اسم این فیلم اینه که چه جوری میشه که جین آستین، جین آستین میشه.

پس اینجوری بود؛ برا این بود که می گفتند شخصیت الیزابت تو کتاب غرور و تعصب خیلی شبیه شخصیت خود آستینه، ولی مستر دارسی واقعی هیچ شباهتی به مستر دارسی تو کتاب نداره؛ دارسی تو کتاب خوش تیپه و پولداره ولی دارسی واقعی خوش تیپه و فقیر

عجب این اواخر حرفا و احساسات عجیب غریبی و تجربه می کنم؛ راستش با تموم شدن فیلم حس کردم یه گوشه قلبم خالی مونده و منتظر پر شدنه ! (پارازیت... این قضیه خالی موندن دل هم جز اون حس و حالاتیه که هیچ وقت درکش نکردم تا همین چند لحظه پیش) چقدر دلم برای آستین و از اون بیشتر مستر دارسی واقعی (پارازیت... مستر لفروی) سوخت اگه هر فیلم دیگه ای بود، فیلمش و نگه نمی داشتم؛ یه جوری ردش می کردم که دیگه نبینمش چون اصلا از داستانی که تراژیک باشه و هپی اند نباشه خوشم نمیاد  ولی این بلا رو نمی تونم سر این فیلم بیارم... آستین و دوسش دارم دلم نمیاد فیلمش و حفظ نکنم.

چقدر ناکامی چیز بد و مزخرفیه؛ مخصوصا ناکامی برای کسی که خار چشم خیلیاست؛ حالا تو هر زمینه ای که می خواد باشه ها؛ کلا چیز مزخرفیه! اگه تونستی ببین این فیلم و ... مطمئن باش به یک بار دیدنش می ارزه  تازه یه چیز دیگه هم یادم افتاد==> این فیلم چهارمین فیلمیه که سازنده واقعیش جین آسین بوده، می دونستی؟ خدا می دونه چند میلیون دلار خرج این فیلم ها شده... آستین حتی از اون دنیا هم داره به استقلالش ادامه میده (پارازیت... استقلال چیزی بود که جین تو فیلم زیاد ازش حرف می زد) اول سریال غرور و تعصب، محصول انگلیس، فکر کنم دهه ۸۰ ساخته شد؛ بعد فیلم حس و حساسیت که اقتباسی بود از کتابی به همین اسم که در چند زمینه که الان یادم نیست نامزد و برنده اسکار شد؛ فیلم غرور و تعصب اگه اشتباه نکنم محصل سال ۲۰۰۵ آمریکا که اونم در چند زمینه نامزد اسکار شد؛ حالا هم که این یکی که اصلا درمورد خودش ساخته شده. اگه فیلم دیگه ای هم باشه من خبر ندارم شاید فیلمی وجود داشته باشه با نام پارک منسفیلد، یا اما یا ترغیب (پارازیت... ترغیب هم خیلی قشنگه) که همونطور که گفتم من از وجودشون اطلاعی ندارم. 

بازم تاکید میکنم حتما این فیلم و ببین.