جین آستین

همین چند دقیقه پیش فیلم Becoming Jane  تموم شد باورم نمیشه ۲ ساعت میخکوبم کرده بود به صندلی ... نمی تونستم جم بخورم   فیلم، داستان زندگی جین آستینه؛ درواقع فکر کنم منظور از اسم این فیلم اینه که چه جوری میشه که جین آستین، جین آستین میشه.

پس اینجوری بود؛ برا این بود که می گفتند شخصیت الیزابت تو کتاب غرور و تعصب خیلی شبیه شخصیت خود آستینه، ولی مستر دارسی واقعی هیچ شباهتی به مستر دارسی تو کتاب نداره؛ دارسی تو کتاب خوش تیپه و پولداره ولی دارسی واقعی خوش تیپه و فقیر

عجب این اواخر حرفا و احساسات عجیب غریبی و تجربه می کنم؛ راستش با تموم شدن فیلم حس کردم یه گوشه قلبم خالی مونده و منتظر پر شدنه ! (پارازیت... این قضیه خالی موندن دل هم جز اون حس و حالاتیه که هیچ وقت درکش نکردم تا همین چند لحظه پیش) چقدر دلم برای آستین و از اون بیشتر مستر دارسی واقعی (پارازیت... مستر لفروی) سوخت اگه هر فیلم دیگه ای بود، فیلمش و نگه نمی داشتم؛ یه جوری ردش می کردم که دیگه نبینمش چون اصلا از داستانی که تراژیک باشه و هپی اند نباشه خوشم نمیاد  ولی این بلا رو نمی تونم سر این فیلم بیارم... آستین و دوسش دارم دلم نمیاد فیلمش و حفظ نکنم.

چقدر ناکامی چیز بد و مزخرفیه؛ مخصوصا ناکامی برای کسی که خار چشم خیلیاست؛ حالا تو هر زمینه ای که می خواد باشه ها؛ کلا چیز مزخرفیه! اگه تونستی ببین این فیلم و ... مطمئن باش به یک بار دیدنش می ارزه  تازه یه چیز دیگه هم یادم افتاد==> این فیلم چهارمین فیلمیه که سازنده واقعیش جین آسین بوده، می دونستی؟ خدا می دونه چند میلیون دلار خرج این فیلم ها شده... آستین حتی از اون دنیا هم داره به استقلالش ادامه میده (پارازیت... استقلال چیزی بود که جین تو فیلم زیاد ازش حرف می زد) اول سریال غرور و تعصب، محصول انگلیس، فکر کنم دهه ۸۰ ساخته شد؛ بعد فیلم حس و حساسیت که اقتباسی بود از کتابی به همین اسم که در چند زمینه که الان یادم نیست نامزد و برنده اسکار شد؛ فیلم غرور و تعصب اگه اشتباه نکنم محصل سال ۲۰۰۵ آمریکا که اونم در چند زمینه نامزد اسکار شد؛ حالا هم که این یکی که اصلا درمورد خودش ساخته شده. اگه فیلم دیگه ای هم باشه من خبر ندارم شاید فیلمی وجود داشته باشه با نام پارک منسفیلد، یا اما یا ترغیب (پارازیت... ترغیب هم خیلی قشنگه) که همونطور که گفتم من از وجودشون اطلاعی ندارم. 

بازم تاکید میکنم حتما این فیلم و ببین. 

نظرات 4 + ارسال نظر
سورنا سه‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:41 ق.ظ http://pixi.blogsky.com

تو پست قبلی گفته بودی
"بعضی وقتا شما آقایون به یه چیزایی گیر میدید که حتی خودتونم میدونید گیر بیخودیه ها ولی بازم گیر میدید... "
آره درسته ما آقایون بعضی وقتا بچگیمون برای اونایی که دوستشون داریم دیگه از شور به در میشه.
در مورد فیلم هم نظر نمیدم چون هر روز با خوندن روزنامه ها اونقدر برای خودمون گریه می کنم که دیگه اشکی برای این فیلم ها نمی مونه.

آرزو مامان آرش سه‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:32 ق.ظ http://bookcrossing.blogsky.com

سلام
خوبی؟ من هم جین اوستن را خیلی دوست دارم. کتاب غرور تعصب و عروس ساندیتونش را هم خیلی خیلی دوست دارم.

فیلم غرور و تعصب را دیدی؟ خیلی قشنگه البته به زیبائی کتابش نیست. من DVDش را دارم اگه خواستی میتونم کپی‌اش را بفرستم ببینی.

مریم سه‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:20 ب.ظ http://maryam-amir.blogsky.com

نوشته هات رو دوست دارم :)

محیا جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 06:35 ب.ظ

دوست عزیز
می دونم که این پست مال خیلی وقت پیشه
ولی خواستم بهت بگم تمام ارزو هایی که کردی(فیلم پارک منسفیلد و ترغیب و اینا) همشون ساخته شدن و می تونی دانلودشون کنی
در ضمن، مطمئنم هیچ کسی توی ایران نیست که به اندازه ی من، غرور و تعصب رو دیده، خونده و یا دوست داشته باشه.
به سلامت

ممنونم از لطفتون بله خوشبختانه دیدم همه شونو و خیلی دوستشون داشتم و مثل کتابش، به نظرم گل سرسبد همه شون غرور و تعصبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد